onsdag 8 maj 2013

Fotoutmaning 8- NÄRA


 Nära
får mig att tänka på min 4-åriga flicka och hennes älskade pappa
det är ju bara han som gäller just nu
hans knä hon vill kura ihop sig i
pappa hon ropar efter mitt i natten
och egentligen är det synd att han redan är gift med någon annan tycker hon....


men närhet har hon även till sina syskon
rent fysiskt 
ganska ofta
och får hon ingen närhet av sin storasyster så 
kan hon komma klagandes till mig 
att hon minsann inte fått någon kram av storasyster  "på jättelänge"

Min äldsta dotter däremot söker sig närmare mig
efter att också haft pappa som nr 1
kanske helt naturligt att hon nu identifierar sig mer med mig

En annan sak som slagit mig 
är att nu är det riktigt nära
att min snart 8-åring har vuxit ifatt mig i skostorlek
konstigt
känns som jag blir mindre när hon blir större....

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder och fin text!

    M y s i g t...

    SvaraRadera
  2. Underbart inlägg!

    Blev tvungen att länga dig inne hos mig under denna fotoutmaning för att du gjorde ett så bra jobb! :D Så fint...

    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!