lördag 29 september 2012

Det finns SNÄLLA människor....


och så finns det supersnälla människor
som våra grannar några hus längre ned
S och E med sina barn som barnen leker med
som ringde och sa att de skulle till Örebro och kunde hämta mina
"jag sitter i skamvrån"
om ni minns mina auktionsfynd som jag ropade hem för en månad sedan och inte kunnat hämta
eller ville frakta för endast 1700:-

Auktionsfirman stängde kl 14.00 och 4 minuter innan klev familjen in i butiken i Örebro.
Det minsta jag kan göra är att säga TACK!
Vad kan jag mer göra tro..?
 

Som om jag inte hittat på nog av vanvettsaffärer handlade jag förra lördagen en soffgrupp
á la 50-tal. 
Den fick maken hämta i ösregnet med lånad bil från andra snälla människor. 
Den står mitt i vardagsrummet eftersom vi redan har en soffgrupp. 
Nåväl den skulle passa utmärkt i vårt sommartorp om inte annanstans.


4 kommentarer:

  1. Så snygg soffa och lampan var inte fel heller. Ha en bra kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Soffan är ju ursnygg, inte så konstigt att du ville ha den. Jag gillar ärven den runda kudden och puffen. Vart har du köpt dom?
    /Carolina

    SvaraRadera
  3. Puffen är köpt på en engelsk nätbutik "Bohemia", jättebra pris eftersom man som svensk har rabatt. Rekommenderas! Kudden kommer jag tyvärr inte ihåg vilken nätbutik det var...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, jag kan förstå att du inte kunde motstå den soffgruppen. Om den inte får plats hos dej skulle den kunna flytta hem till mej (trots min platsbrist...)!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!